- This event has passed.
Använder du fortfarande Excel, PowerPoint, Word och Visio för att skapa business case?
26 mars, 2019 @ 09:30 - 10:00
I många organisationer kräver arbetet med att ta fram färdiga business case data från många källor och personer, e-mail, Word, Excel och PowerPoint och Visio.
Detta innebär att det blir svårt att analysera och förstå kostnader och nyttor när man jämför olika business case i organisationen. När förutsättningar förändras, vilket de alltid tenderar göra, underlättar det om man har tydliga business case. Det blir enklare och det går snabbare att modifiera eller stoppa projekt som borde stoppas eller ändras. I vår snabbrörliga tillvaro är det värdefullt att kunna göra just så.
Det kan vara enkelt att skapa ordning och reda och få överblick över projekt och business case med en enkel lösning.
En lösning som alla berörda ges chansen att använda på ett generiskt sätt.
Vårt förslag är edison365businesscase, en applikation som bygger på Office 365.
Lyssna in på ett webinar som handlar om hur du med en formulärbaserad lösning för att göra business case kan göra tillvaron enklare och smidigare.
edison365businesscase
– Ett ställe för dina business case – formulärbaserat
– Repeterbart sätt att arbeta
– Visuell och överblickbar bild över olika business case
– Helt konfigurerbar molnlösning byggd på Office 365
Presentatör är Magnus Holmlid, Visuell Planering.
Seminariet hålls på svenska.
Vill du lyssna på samma seminarium men på engelska, lyssna istället 28 mars kl 12.00 – 12.30 anmälan här.
VÄLKOMMEN!
Visuell Planering